بورل: اوضاع در مرزهای اوکراین بسیار خطرناک است
بورل: اوضاع در مرزهای اوکراین بسیار خطرناک است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص افزایش تنش در مرزهای اوکراین و روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد.  به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva) به نقل از خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، اوضاع در مرزهای اوکراین بسیار خطرناک است. به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، بورل پیش از […]

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص افزایش تنش در مرزهای اوکراین و روسیه ابراز نگرانی کرده و آن را بسیار خطرناک توصیف کرد. 

به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva) به نقل از خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت، اوضاع در مرزهای اوکراین بسیار خطرناک است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، بورل پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا، ضمن ابراز نگرانی درخصوص احتمال درگیری میان روسیه و اوکراین، از مسکو درخواست کرد نیروهای خود را از مناطق مرزی خارج کند.

دولت اوکراین ظرف یک سال گذشته با کمک آمریکا و دیگر اعضای ناتو نیروها و تجهیزات نظامی را در مرزهای منطقه خودمختار دونباس مستقر کرده است. از چند هفته پیش روسیه نیز بخشی از نیروهای خود را در مرزهای غربی مستقر کرد.

اوکراین مدعی است هدف روسیه از استقرار این نیروها، اقدام نظامی علیه کی‌یف هست و حتی مسلح شدن به سلاح اتمی را خواستار شده است.

بورل در ادامه، ضمن هشدار درخصوص افزایش تنش میان کشورهای غربی و روسیه گفت، مسکو در قبال وضع سلامت «الکسی ناوالنی» یکی از مخالفان غرب‌گرای دولت روسیه، مسئولیت دارد.

ناوالنی و برادرش سال ۲۰۱۴ به جرم اختلاس به  چند سال حبس تعلیقی محکوم شده بودند. اداره زندان‌های روسیه چند ماه پیش بار دیگر از او به دلیل نقض مقررات مربوط به این حبس تعلیقی شکایت کرده بود. او در نهایت به‌خاطر نقض این مقررات به دو سال و نیم حبس محکوم شد.

ناوالنی اخیراً دست به اعتصاب غذا زده و نزدیکانش می‌گوید حال وی رو به وخامت گذاشته است. مقامات روسیه اعلام کرده‌اند او تحت مداوا قرار گرفته است و اگر رفتار نرمالی در زندان داشته باشد ممکن است زودتر از موعد آزاد شود.

با این حال پرونده الکسی ناوالنی به یکی از مسائل تنش زا در روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا تبدیل شده است و بروکسل تا کنون تحریم‌هایی نیز علیه مسکو در این زمینه اعمال کرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس