۱۱۲۴شرکت حمل و نقل تعطیل شد
۱۱۲۴شرکت حمل و نقل تعطیل شد

معاون وزیر راه وشهرسازی از تعطیلی ۱۱۲۴ شرکت فعال درحوزه حمل و نقل به دلیل شکایت رانندگان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی(idva)بعداز ظهر امروز ، عبدالهاشم حسن‌نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک نشست مشترک خبری با مدیران عامل  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) و شرکت […]

معاون وزیر راه وشهرسازی از تعطیلی ۱۱۲۴ شرکت فعال درحوزه حمل و نقل به دلیل شکایت رانندگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی(idva)بعداز ظهر امروز ، عبدالهاشم حسن‌نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در یک نشست مشترک خبری با مدیران عامل  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران که در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور برگزار شد، گفت: وضعیت نارضایتی رانندکان از شرکت های حمل و نقل همواره از دغدغه های این معاونت بوده و بر همین اساس تلاش شد تا این عزیزان به حقوق حقه خود برسند و بر این پایه تاکنون به ۸۹ درصد شکایت رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای رسیدگی شده است.

وی افزود: یکی از رویکردهای سازمان حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای این بوده است که با اهرم کمیسیون ماده ۱۲ مشکلات موجود در این بخش را حل وفصل کند.

ممانعت از فعالیت ۹۵شرکت مسافری

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح شبکه سیر همنام بیان کرد: شرکت های مسافری پیش از این باید تعداد اتوبوس های خود را برای فعالیت در این عرصه اعلام می کردند اما متوجه شدیم برخی از این شرکت ها اتوبوس ندارند. بنابراین تاکنون با اجرای این طرح فعالیت ۹۵ شرکت مسافری متوقف شده است؛ زیرا رفاه و ایمنی تردد مردم اولویت نخست است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: استفاده از خسارت بیمه تکمیلی یکی از خواسته های بحق رانندگان بود که از زمان برقراری این نوع بیمه تاکنون باید ۴۸ میلیارد تومان خسارت به رانندگان و اعضای خانواده آنها پرداخت شود.
وی تاکید کرد برای پوشش بیمه تکمیلی ۷۵۰ هزار نفر از رانندگان و اعضای خانواده آنان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که تاکنون شرکت‌های حمل و نقل جاده ای ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ را به شرکت‌های بیمه پرداخته اند.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآوری کرد محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر در کشور ملاک عمل قرار گرفته است و با اجرای این خواسته مهم رانندگان از این پس کرایه ها پشت بارنامه نخواهد بود.
وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تعیین نرخ کرایه بر اساس تن کیلومتر چهار میلیون عدد را در پارامترهای مختلف محاسبه کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تامین نیاز رانندگان از تیرماه امسال تاکنون ۳۵۰ هزار حلقه لاستیک و دیروز نیز یکصد هزار حلقه جدید با قیمت تنظیم بازار بین آنان توزیع شده است.
وی همچنین تاکید کرد: در هشت ماه گذشته ماهیانه ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده اما این برای نیازهای رانندگان کافی نیست.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است تا پایان سال ۳۰ هزار حلقه لاستیک دیگر برای توزیع بین رانندگان وارد بازار می شود.
حسن نیا ادامه داد: برای ارتقای ایمنی راه های کشور و کنترل رفتار رانندگان ۲ هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت نصب شده و در مرحله بعدی نیز نصب ۲ هزار دستگاه دیگر در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.
وی بیان کرد: امسال برای عملیات زمستانی راهداری سه فرایند قبل از بارش، حین بارش و پس از بارش تعریف شده است تا راه ها را برای تردد باز نگه داریم.
به شرکت های خارجی وابسته نمی شویم
بنا به این گزارش همچنین رحمت الله مه آباری مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز با بیان اینکه تاکید وزیر جدید بر رفع وابستگی به شرکت‌های خارجی است گفت: در انعقاد قراردادهای جدید با زیرمجموعه وزارت دفاع آقای اسلامی هیچ توصیه‌ای نکرد.

وی با اشاره به بومی سازی تجهیزات فرودگاهی و ناوبری اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان نسبت به بومی سازی اغلب تجهیزات فرودگاهی و ناوبری اقدام کنیم و امروز به خرید خارجی نیاز نداریم.

وی ادامه داد: توانستیم اولین سیمولیتور سه بعدی برج مراقبت پرواز را نصب کنیم و همچنین رادار جدید آسمان تهران صد در صد داخلی به زودی پایان می‌پذیرد و در فرودگاه نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروگاه‌ها و ناوبری کشور با اشاره به تفاوت نرخ خدمات و به مسافران در داخل فرودگاه و خارج آن اظهار داشت: در تمام دنیا مردم از نرخ‌های خمات در فرودگاه‌ها رضایت کامل ندارند و از آنجایی که فرودگاه‌های کشورمان به استانداردهای فرودگاه‌های خارجی رسیده‌اند باید فاصله نرخ خدمات آنها با نرخ‌های جهانی هم کاهش پیدا کند البته در ایران این مابه‌التفاوت قیمت‌ها را به دوش مردم نمی‌اندازند و دولت بخشی از آن را می‌پردازد.

وی با بیان اینکه طبق قانون نباید فرودگاه جدیدی در کشور ساخته شود، گفت: دسترسی هر صد کیلومتر به یک فرودگاه تامین شده است و نیازی به فرودگاه جدید نیست و در برنامه ششم هم ساخت فرودگاه جدید ممنوع شده است. باید دید ساخت فرودگاه جدید برای مردم صرفه اقتصادی دارد که نسبت به آن اقدام کنیم یا خیر.

مه‌‌آبادی تاکید کرد: البته ما با موضوع اجرای عدالت جغرافیایی در کشور مواجه هستیم و نمی‌توانیم جلوی ساخت فرودگاه‌های نسل جدید و نسل سوم را بگیریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه انعقاد قراردادهای اخیر با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع آیا به توصیه وزیر جدید راه و شهرسازی بود اظهار داشت: در جلسه‌ای که شش ماه قبل برگزار شد درباره انعقاد این قراردادها صحبت‌ کرده بودیم و در آن زمان حضور آقای اسلامی در وزارت راه و شهرسازی مطرح نبود تا اینکه چند روز گذشته این قراردادها به امضا رسیدند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۴۴ شرکت دانش بنیان با بخش‌هایی از وزارت دفاع کار می‌کنند و ما هم موظف هستیم از تمام توان داخلی برای بومی سازی تجهیزات فرودگاهی استفاده کنیم از سوی دیگر اکثر فناوری‌ها ابتدا در حوزه نظامی و دفاعی ظهور و بروز پیدا می‌کنند و بعد به سایر حوزه‌ها انتقال می‌یابند.

نگران تحریم های هواپیمایی نیستیم

این گزارش حاکی است همچنین فرزانه شرفبافی مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) نیز در این نشست مشترک خبری با اشاره به این که ایران در خصوص قراردادهای منعقد شده با اروپا کوتاه نخواهد آمد گفت که اصولا نگران دور جدید تحریم ها نیستیم و برای احقاق خود خود کوتاه هم نمی آییم.

وی تاکید کرد:از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران ایر را دریافت کند.

وی با اشاره به این که تحریم کنندگان حتی هواپیماهای زمینگیر ما را هم در فهرست تحریم خود آورده اند گفت:آمریکا بدنبال این است که به هرشکل ممکن مانع فعالیت های هواپیمایی “هما”شود اما ما برای مقابله با این کار روش های خاصی را دنبال می کنیم که پروازهایمان به اروپا همچنان فعال باشد.

 وی بابیان این‌که سه قرارداد بزرگ برای خرید هواپیما در دوره برجام  به امضارسید ادامه داد: بر این قاعده ۱۶ فروند هواپیما شامل سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ای تی آر اکنون در داخل کشور است.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به این‌که ۵ فروند واپیمای ای تی آر با تمدید مجوز اوفک تحویل هما شد، گفت: از این هواپیماها برای پروازهای داخلی و خارجی (باکو)  استفاده می‌شود.

شرفبافی با بیان این‌که از هیچکدام از قراردادهای خرید هواپیما کوتاه نیامده‌ایم و دست بالا را داریم، اظهار کرد: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند ATR ها تمدید مجوز اوفک هواپیماهای ایرباس را از آمریکا بگیرد.

مدیر عامل هما در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که در سال جدید برای پرداخت حقوق پرسنل هما از زیرمجموعه‌های وزارت راه استقراض کرده‌اید، گفت: برای پرداخت حقوق دیماه سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از سازمان بنادر و دریانوردی استقراض و همان سال هم آنرا تسویه کردیم. این استقراض مجوز وزیر وقت را داشت.

شرفبافی در خصوص فعالیت صندوق بازنشستگی “هما” گفت بر پایه آنچه از سوی شخص رییس جمهور به ما ابلاغ شده است ما مبنا را بر این گذاشته ایم که همه صندوق های بازنشستگی با هم مجموعه ای را تشکیل بدهند تا این بخش نیز به شکلی مطلوب کار خود را ادامه دهد.