کتاب بازداریابی منتشر شد
کتاب بازداریابی منتشر شد

کتاب بازدار یابی که یکی از زمینه های رشته بازاریابی است برای علاقمندان به این حوزه منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری صثدای دیپلماسی ایبران(idva)در سال‌های اخیر کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره‌ی بازاریابی به چاپ رسیده است و تمامی این تلاش‌ها یک هدف داشتند: جذب حداکثری مشتریان و ارائه راهکارهای نوین در جهت رفع نیازهای […]

کتاب بازدار یابی که یکی از زمینه های رشته بازاریابی است برای علاقمندان به این حوزه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صثدای دیپلماسی ایبران(idva)در سال‌های اخیر کتاب‌ها و مقالات متعددی درباره‌ی بازاریابی به چاپ رسیده است و تمامی این تلاش‌ها یک هدف داشتند: جذب حداکثری مشتریان و ارائه راهکارهای نوین در جهت رفع نیازهای بالقوه، تمایلات برانگیخته و تقاضای تشدید شده. در واقع شعار همیشگی این گروه از افراد متخصص “فروش بیشتر” است. این درحالی است که کتاب بازداریابی به دنبال راه‌هایی برای بازداشتن بازاریابی جهت مدیریت تقاضا است.

ایران همواره در چهاردهه گذشته با انواع تحریم‌ها روبرو بوده است، بازداریابی یکی از زمینه‌های متعدد بازاریابی است که با قدرت تاثیرگذار خود می‌تواند کشور را در مقابل این ناملایمات توانمند سازد. این کتاب تلاشی برای مطرح کردن موضوع و ایجاد بحث است. مرحله بعدی برعهده دانشگاهیان و فعالان بازار در حوزه بازاریابی است.

 یک پرسش مهم برای فعالان این عرصه این است که چرا برخی شرکت‌ها تلاش می‌کنند به‌طور آگاهانه تقاضای بازار محصولات یا خدمات خود را کاهش دهند؟

عدم توانایی شرکت در عرضه محصولات در مقیاس وسیع، تمایل به عرضه محدود محصولات و خدمات به برخی نواحی بازار به دلیل حاشیه سود پایین و دلسرد کردن مشتریانی که ممکن است به شهرت برند آسیب بزنند یا ریسک بالایی داشته باشند، از جمله دلایلی است که در پاسخ به این پرسش مطرح می شود.

کتاب بازداریابی نوشته نایجل بردلی و پروفسور جیم بلیث توسط دکتر امیرعباس کائینی و دکتر سعید جلالیان به فارسی ترجمه و توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی در ۳۵۲ صفحه به چاپ رسیده است.