رای مثبت مجلس به طرح دو فوریتی شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی
رای مثبت مجلس به طرح دو فوریتی شفافیت هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف سازی منابع هزینه‌های تبلیغاتی انتخاباتی موافقت کردند. به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، اول دی ماه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف‌سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف سازی منابع هزینه‌های تبلیغاتی انتخاباتی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، اول دی ماه) مجلس شورای اسلامی با دو فوریت طرح شفاف‌سازی منابع تأمین مالی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانون انتخابات مجلس با ۱۳۴ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس به عنوان نماینده متقاضیان فوریت طرح قانونی شفاف سازی منابع تأمین مالی انتخابات و فعالیت‌های انتخاباتی با اصلاح برخی مواد قانونی انتخابات مجلس گفت: از ۲۳۱ نفر از نمایندگان که این طرح را امضا کردند تشکر می‌کنم.

وی افزود: این طرحی که تهیه شده همان طرحی است که قبلا نمایندگان به آن رأی دادند یعنی مفاد این طرح همان موادی است که قبلا در قالب طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن رأی دادیم و در شورای نگهبان هم به جز یک مورد مغایرتی از آن گرفته نشد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اشکالات جزئی هم وجود داشته باشد در کمیسیون قابل رفع است، این طرح سه بخش داشت یکی حزبی شدن انتخابات، دیگری موضوع استانی شدن و سومی شفافیت فعالیت‌ها و هزینه‌های مالی اعم از درآمدی و هزینه‌ای بوده است.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: همکاران، انتظار است که ان‌شاء الله با رأی بالایی تصویب شود، مجلس همیشه در این موضوع سربلند بوده است.

وی با اشاره به مفاد این طرح گفت: این طرح ۴ بخش دارد، از جمله تأمین هزینه‌ها از این جهت که دارایی‌های شخصی، کمک‌هایی که احزاب و گروه‌های سیاسی می‌توانند انجام دهند، کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی، همچنین منابع و امکانات عمومی که بایستی به طور مساوی و عادلانه در اختیار افراد قرار گیرد. هزینه‌هایی هم که در همان طرح آمده است و در طرح دو فوریتی هم وجود دارد باز شامل ۴ بخش است؛ هزینه‌های دایر کردن محل ستادها، هزینه برپایی تجمعات عمومی، هزینه‌های تبلیغات مجاز و هزینه‌های حق‌الزحمه عوامل اجرایی و کارشناسی. این که یک مسئول عملکرد خود را در منصه ظهور و در مرعا و منظر مردم بگذارد کار بسیار درستی است و می‌تواند این نوع شفاف سازی اعتماد مردم به مسئولین را بیشتر کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو فوریتی بودن این طرح تصریح کرد: به دلیل اینکه کمتر از دو ماه به انتخابات مجلس باقی مانده و اگر دو فوریت این طرح رأی بیاورد و با توجه به بلوغ سیاسی مجلس می‌تواند فتح بابی برای این مجلس و هم مجالس آینده باشد و به دلیل اینکه مردم در شرایط اقتصادی خاصی قرار دارند، موضوع شفاف سازی هزینه‌های تبلیغاتی می‌تواند در این شرایط از اسراف و هزینه‌های نابه‌جا و بی حد و حصر برخی از داوطلبان جلوگیری کند.

  • منبع خبر : خانه ملت