احیای یک برند قدیمی با اتکا به ذائقه روز
احیای یک برند قدیمی با اتکا به ذائقه روز

سعید یزدانی مدیر مارکتینک یک شرکت تولید شکلات و پاستیل از رونمایی محصول جدید این شرکت که در عین حال احیا یک برند قدیمی داخلی است  خبر داد و گفت که بدست آوردن بازارهای داخلی و بین المللی برای رقابت با محصولات خارجی قاچاق در دستور کار تولید کننده داخلی قرار گرفته است. به گزارش […]

سعید یزدانی مدیر مارکتینک یک شرکت تولید شکلات و پاستیل از رونمایی محصول جدید این شرکت که در عین حال احیا یک برند قدیمی داخلی است  خبر داد و گفت که بدست آوردن بازارهای داخلی و بین المللی برای رقابت با محصولات خارجی قاچاق در دستور کار تولید کننده داخلی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه حبری صدای دیپلماسی ایران(idva)،وی در این خصوص اظهار داشت:این مجموعه در سال ۱۳۴۶توسط مرحوم محسن عالیزاد در حوزه  صنعت شیریتی  وشکلات تاسیس شد ودر ۷ گروه محصولی و ۱۳۵ نوع محصول با بسته بندی مختص به خود فعالیت کرد.

یزدانی در ادامه گفت:برند شکلات صبحانه مذکور هم اکنون  توانسته است ۷۵ درصد بازار داخلی را دراختیار گرفته و به ۲۳ کشور جهان محصول صادر کند.

وی با بیان این که کیفی ترین محصول غذایی ایرانی  با احیا یک برند قدیمی به بازار ایران وارد می شود  تصریح کرد:این در حالی است که تولید کنندگان این محصول  تلاش می کنند به رغم نوسانات نرخ ارز و بی ثباتی در قیمت مواد اولیه کیفیت و قیمت آن را ثابت نگه دارند.

مدیر مارکتینک شرکت شیوا همچنین  اظهار کرد: شاید برخی  از محصولات تولیدی به دلیل بی ثباتی قیمت مواد اولیه و هزینه های جاری افت کیفیت پیدا کنند اما قرار ما در مجموعه شیوا بر این است که محصول جدید خود یعنی شکلات صبحانه “کرمونا” را با بالاترین کیفیت ممکن در بازار ایران توزیع کنیم.

یزدانی در خصوص به بازار آمدن  این محصول تازه گفت: پس از آنکه واحد تحقیق و پژوهش این برند  ، یافته های خود از ذائقه هموطنان را جمع آوری کرد تلاش شد تا برندشکلات صبحانه ایرانی  “کرمونا” را که در سال ۱۳۴۶ به بازار ایران آمده ولی پس از سال ها تولید آن متوقف شد را مجددا  احیا کند.

مدیر بازاریابی این شرکت تولیدی ادامه داد:شکلات صبحانه کرمونا نحستین کرم فندقی شکلاتی ایرانی است که به لحاظ طعم و مزه و کیفیت با نمونه های خارجی رایج در بازار،رقابت سختی  را آغاز خواهد کرد .

وی با تاکید بر این که این محصول تولیدی با نگاهی به ذائقه ایرانی به خط تولید رسیده است گفت: نمونه خارجی این شکلات با قیمتی بالا و به شکل قاچاق در ایران توزیع می شود و این در حالی است که کرمونا با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت در بازار ایران ظاهر شده است.

یزدانی اضافه کرد: شکلات صبحانه ای مانند نوتلا با ۱۳ درصد فندق محصول خود را به بازارهای جهانی عرضه کرده است اما در ایران محصولات مشابه حداکثر تا ۵ درصد از پایه فندق ، تولید و به بازار عرضه شده است.

مدیر مارکنینگ شرکت شیوا همچنین تاکید کرد:شکلات صبحانه کرمونا به دلیل تحقیقات وسیعی که در حوزه تولید آن صورت گرفته است  ذائقه های مشکل پسند را راضی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این شکلات صبحانه را برای افرادی تولید کرده ایم که دنبال محصولات با کیفیت هستند  و بر این اساس رقابت این محصول با نمونه های مشابه بزودی آغاز خواهد شد.

یزدانی با بیان این که کرمونا اسیدهای چرب و  بدون ترانس ندارد گفت:در حالی که برند نوتلا در ایران تا ۱۱۰ هزار تومان قیمت پیدا کرده است ما این شکلات را به قیمت ۵۴ هزار تومان در اختیار مشتری قرار می دهیم.

این فعال صنعت شیرینی و شکلات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر این که  چه تضمینی وجود دارد که با توجه به بی ثباتی نرخ ارز و گرانی مواد اولیه ،کیفیت محصول تولیدی همچنان حفظ شود گفت:تمام تلاش تولیدکنندگانی که قصد دارند محصولی با اتکا به کیفیت بالا را راهی بازار کنند این است که طعم و مزه  اصلی محصول خود را حفظ کنند و اگر احیانا این ویژگی ها تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گیرد ترجیح می دهیم اصلا این محصول را تولید نکنیم چون در بازار آن هم شکست خواهیم خورد.

وی در پایان با بیان این که افزایش قیمت تنها در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که خریدار توان این افزایش را داشته باشد و بازار نیز تحمل این رشد قیمتی را داشته باشد گفت:اگر شرایط به گونه ای پیش برود که نتوان کیفیت پیشین را حفظ کرد و بنا بر ذائقه روز پیش رفت تولید محصول نیز متوقف خواهد شد.